Google+

Proszę o wybranie języka strony
Historia - Volvo P1800
Volvo P1800 – klasyczny samochód sportowy produkowany przez firmę Volvo. Pracę nad autem rozpoczęto w roku 1957 aby nadrobić zaległości na rynku samochodów sportowych spowodowane nieudanym modelem Volvo P1900, którego sprzedano jedynie 68 sztuk.

Opiekunem nowego projektu został Helmer Petterson, który w latach 40. był odpowiedzialny za Volvo PV444. Auto wykonał jego syn Pelle Petterson. W 1962 w serialu Święty za kierownicą P1800 zasiadł bohater filmu Simon Templar. Całkowita produkcja modelu 1800 od 1961 do 1973 wyniosła 47 492 sztuk. Produkcję zakończono w 1973 roku.

Volvo P1800 wyposażony był w rzędowy czterocylindrowy silnik B18 o pojemności 1,8 l (1778 cm³) i mocy 100KM (75 kW), produkowany przez koncern Volvo i montowany w modelach Volvo PV544, Volvo 120 (Amazon) oraz Volvo 140. W miarę rozwoju produkcji silniki udoskonalano, stosując między innymi silniki B18 oraz B20. Po przeniesieniu produkcji do Göteborga zaczęto usprawniać jednostkę napędową. Najwyższą moc, bo aż 130 KM, osiągał silnik B20E o pojemności 2000cm³.

Najwyższa osiągnięta prędkość to około 190 km/h, a przyspieszenie 0-100 km wynosiło 9,5 s.

Irv Gordon przejechał (do 2013) swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 000 000 mil (4,8 mln kilometrów). Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem

Propozycje projektowe zostały zamówione z Włoch, gdzie Volvo konsultantem Helmer Petterson - który był głęboko zaangażowany w planowanie nowego samochodu - dostał syna Pelle praca w Pietro Frua dzięki świeżej stopniu Pelle w wzornictwa przemysłowego z Pratt Institute w Nowym Jorku , Kiedy nadszedł czas, aby odsłonić cztery propozycje pokładzie Volvo w 1957 roku, Helmer zakradł się jego syn piątą Pelle - i to był jeden, że każdy wybrał.

Engellau w szczególności podobało ponieważ miał bardzo sprecyzowane poglądy na temat chcąc włoską zaprojektowany samochód. Oczywiście, że jest dokładnie to, co zrobił dostać, ale to był napisany przez 25-letniego mieszkaniec Göteborgu który później zrobić sobie markę jako projektant łodzi i wygrać olimpijskie medale w wyścigach jachtów.

W końcu jednak prawda o zwycięskiej propozycji projektu pojawiły.Choleryk Engellau wytarł góry, czuł się nabrać i obiecał, że nigdy nie będzie Pelle potwierdzony jako projektant samochodu. I rzeczywiście, wiele lat minęło, zanim prawda powstał znany i Pelle Petterson otrzymał kredyt był on ze względu na napisaniu jednego z najbardziej atrakcyjnych na świecie sportowe coupe.

Nowy samochód sportowy - który jest, jak Volvo przedstawił model - miał stały dach, korpus stalowy, wiele elementów mechanicznych zniesione prosto z Amazonii i nowo opracowany silnik B18 w jego 100 KM w wersji sportowej, gdy w końcu dotarliśmy w salonach.